フィンランド サヴォンリンナ 03

f:id:Yoko-Maria_2016:20160814021709j:plain

Tämä taivas on vain yksi ja yhteinen siksi,
että jokainen hymy loistaisi tasapuolisesti
tämä meri on vain yksi ja yhteinen siksi,
ettei joku omisi kyyneleitä itselleen
tämä maapallo on vain yksi ja yhteinen siksi,...
että kaikki suojelisivat kaillisarvoista yhdessä
。。。。。。
oletko koskaan nähnyt kukkia
en ole vielä ymmärtänyt sitä kauneutta
oletko koskaan nähnyt lunta
en ole vielä ymmärtänyt sitä valkoisuutta
oletko koskaan nähnyt merta
en ole vielä ymmärtänyt sitä syvyyttä
mutta jos saisin kosketuksen taiteeseen
minä pystyisin ymmärtämään maailmaa

この空がひとつしかないのは
みんなの笑顔が平等に輝くため
この海がひとつしかないのは
誰かが涙を独り占めしないため
この地球がひとつしかないのは
みんなで大切なものを守るため
。。。。。。
花を見た事がありますか
私はまだその美しさを知りません
雪を見た事がありますか
私はまだその白さを知りません
海を見た事がありますか
私はまだその深さを知りません
けれど芸術の輝きに触れると
私は世界を知る事ができるのです

 

Yoko Maria